[[suggestion]]
Alfabetiseringsgrad, unge

Alfabetiseringsgrad, ungeProcent (2021)

Alfabetiseringsgrad, unge2021

Land Procent (2021)
Litauen 100.0
Estland 100.0
Cuba 99.9
Cypern 99.9
Polen 99.9
Ukraine 99.9
Brunei 99.8
Letland 99.8
Kroatien 99.8
Forenede Arabiske Emirater 99.7
Bosnien-Hercegovina 99.7
Moldova 99.7
Portugal 99.7
Malta 99.5
Costa Rica 99.5
Rumænien 99.5
Jordan 99.4
Maldiverne 99.4
Tonga 99.4
Albanien 99.4
Brasilien 99.4
Mauritius 99.3
Montenegro 99.1
Samoa 99.1
Chile 99.1
Ecuador 99.0
Dominikanske Republik 98.9
Surinam 98.9
Thailand 98.8
Iran 98.7
Kap Verde 98.7
Ungarn 98.7
Venezuela 98.7
Marokko 98.4
São Tomé og Príncipe 98.1
Bulgarien 98.1
Guyana 97.8
Tunesien 97.7
Bhutan 97.3
Vanuatu 96.9
Guatemala 95.8
Namibia 95.6
Cambodja 95.6
Laos 94.3
Nepal 94.2
Burundi 92.6
Egypten 91.5
Uganda 90.8
Zimbabwe 90.7
Gabon 90.4
Lesotho 89.3
Kenya 88.7
Tanzania 88.1
Den Demokratiske Republik Congo 87.9
Rwanda 86.9
Angola 82.8
Congo 82.4
Comorene 81.2
Madagaskar 80.5
Mauritania 76.5
Senegal 76.4
Malawi 76.2
Gambia 73.4
Mozambique 72.5
Sierra Leone 71.9
Guinea-Bissau 67.9
Burkina Faso 65.5
Benin 65.0
Guinea 60.3
Afghanistan 55.9
Niger 47.2
Chad 35.2

[[ modalTitle ]]

Alfabetiseringsgrad, unge2021

Procent

Ingen data
Data
Data
Data
Data
Data

Forklaring

Alfabetisme defineres som en person, der kan læse eller skrive (og forstå det, der læses eller skrives) en kort, enkel tekst om dagligdags ting. Denne indikator kan ses i sammenhæng med indikatoren for andelen af børn i grundskolen og andelen af skolebørn, der fuldfører grundskolen. Statistikken giver en indikation af, hvor godt uddannelsessystemerne fungerer i en af sine vigtigste opgaver - læsning og skrivning.

Statistikken er indsamlet af FNs organisation for uddannelse, videnskab, kultur og kommunikation, UNESCO.