[[suggestion]]
Alfabetiseringsgrad, unge

Alfabetiseringsgrad, ungeProcent (2018)

Alfabetiseringsgrad, unge2018

Land Procent (2018)
Usbekistan 100.0
San Marino 100.0
Kasakhstan 99.9
Italien 99.9
Hviderusland (Belarus) 99.9
Singapore 99.9
Libanon 99.8
Kirgisistan 99.8
Kina 99.8
Letland 99.8
Brunei 99.7
Rusland 99.7
Spanien 99.7
Bahrain 99.7
Portugal 99.7
Indonesien 99.7
Argentina 99.5
Rumænien 99.4
Costa Rica 99.4
Tonga 99.4
Albanien 99.3
Palæstina 99.3
Jordan 99.3
Malta 99.3
Mexico 99.3
Brasilien 99.2
Grækenland 99.2
Kuwait 99.1
Samoa 99.1
Seychellerne 99.1
Montenegro 99.1
Panama 99.1
Mauritius 99.0
Peru 99.0
Uruguay 98.9
Colombia 98.9
Sri Lanka 98.8
Oman 98.6
Surinam 98.6
Mongoliet 98.6
Vietnam 98.4
Paraguay 98.3
Thailand 98.1
El Salvador 98.0
São Tomé og Príncipe 97.8
Marokko 97.7
Algeriet 97.4
Malaysia 96.9
Honduras 96.5
Vanuatu 96.3
eSwatini 95.5
Namibia 95.2
Bangladesh 93.3
Eritrea 93.3
Ghana 92.5
Nepal 92.4
Zambia 92.1
Indien 91.7
Gabon 89.8
Uganda 89.4
Kenya 87.8
Rwanda 86.5
Cameroun 85.1
Østtimor 83.5
Congo 82.1
Madagaskar 81.2
Comorene 78.3
Nigeria 75.0
Sudan 73.0
Sierra Leone 66.6
Afghanistan 65.4
Benin 60.9
Elfenbenskysten 58.4
Burkina Faso 58.3
Mali 50.1
Sydsudan 47.9
Niger 43.5
Den Centralafrikanske Republik 38.3

[[ modalTitle ]]

Alfabetiseringsgrad, unge2018

Procent

Ingen data
Data
Data
Data
Data
Data

Forklaring

Alfabetisme defineres som en person, der kan læse eller skrive (og forstå det, der læses eller skrives) en kort, enkel tekst om dagligdags ting. Denne indikator kan ses i sammenhæng med indikatoren for andelen af børn i grundskolen og andelen af skolebørn, der fuldfører grundskolen. Statistikken giver en indikation af, hvor godt uddannelsessystemerne fungerer i en af sine vigtigste opgaver - læsning og skrivning.

Statistikken er indsamlet af FNs organisation for uddannelse, videnskab, kultur og kommunikation, UNESCO.