[[suggestion]]
Alfabetisme (Læsefærdigheder)

Alfabetisme (Læsefærdigheder)Procent (2018)

Alfabetisme (Læsefærdigheder)2018

Land Procent (2018)
Usbekistan 100.0
Letland 99.9
San Marino 99.9
Hviderusland (Belarus) 99.8
Kasakhstan 99.8
Rusland 99.7
Kirgisistan 99.6
Tonga 99.4
Italien 99.2
Samoa 99.1
Argentina 99.0
Rumænien 98.8
Montenegro 98.8
Uruguay 98.7
Spanien 98.4
Mongoliet 98.4
Jordan 98.2
Albanien 98.1
Grækenland 97.9
Costa Rica 97.9
Bahrain 97.5
Singapore 97.3
Brunei 97.2
Palæstina 97.2
Kina 96.8
Portugal 96.1
Kuwait 96.1
Seychellerne 95.9
Oman 95.7
Indonesien 95.7
Panama 95.4
Mexico 95.4
Colombia 95.1
Libanon 95.1
Vietnam 95.0
Malaysia 94.9
Malta 94.5
Surinam 94.4
Peru 94.4
Paraguay 94.0
Thailand 93.8
Brasilien 93.2
São Tomé og Príncipe 92.8
Sri Lanka 91.7
Namibia 91.5
Mauritius 91.3
El Salvador 89.0
Swaziland 88.4
Vanuatu 87.5
Honduras 87.2
Zambia 86.7
Gabon 84.7
Kenya 81.5
Algeriet 81.4
Congo 80.3
Ghana 79.0
Cameroun 77.1
Eritrea 76.6
Uganda 76.5
Madagaskar 74.8
Indien 74.4
Bangladesh 73.9
Marokko 73.8
Rwanda 73.2
Østtimor 68.1
Nepal 67.9
Nigeria 62.0
Sudan 60.7
Comorene 58.8
Elfenbenskysten 47.2
Sierra Leone 43.2
Afghanistan 43.0
Benin 42.4
Burkina Faso 41.2
Den Centralafrikanske Republik 37.4
Mali 35.5
Sydsudan 34.5

[[ modalTitle ]]

Alfabetisme (Læsefærdigheder)2018

Procent

Ingen data
Data
Data
Data
Data
Data

Forklaring

Alfabetisme defineres som en person, som kan læse eller skrive (og forstå det som læses eller skrives) en kort, enkel tekst om hverdagsagtige ting.


Statikken giver en indikation af, hvor godt uddannelsessystemet i et land fungere.
Statistikken er indsamlet af FNs organisation for uddannelse, videnskab, kultur og kommunikation,UNESCO.